viernes, 26 de febrero de 2016

CONTROL INGLÉS


Hola a todos.
 Como ya sabéis, el jueves 3 de marzo, tenemos el control de inglés. Entrará todo lo visto este trimestre: Números del 1 al 100, partes de la casa, there is/there are, adjetivos, comparativos, superlativos, rutinas...
En esta ocasión y debido a la reunión tenida con el instituto del pueblo, vamos a intentar asemejar el formato del control al que tendrán en un futuro para familiarizarse. Durante estos días, haremos (alguna clase ya lo ha hecho)  este control  similar, de este modo les será más sencillo y no les pillará por sorpresa:




ENGLISH EXAM   UNIT 3
Name_______________________  Date____________________

1.  Listen and complete. 

There are ___________________ days in a week.
There are ___________________ players in a football team.
There are ___________________ lessons in Manoli’s English course.
There are ___________________ letters in the English alphabet.
There are ___________________ minutes in an hour.
There are___________________ bedrooms in Manoli’s flat.
There are ___________________ planets in our solar system.
There are ____________________ hours in a day.

2. Choose the correct answer.

1. “Is there a chair here?” “No, ............. “
a) There is      b) There are    c) There aren´t      d) There isn´t

2. “Is there a dog in the house?” “No, ......... .”     
a) There is      b) There are    c) There aren´t      d) There isn´t

3.  ......... a door in this house.
a) There is      b) There are    c) Is there       d) Are there

4.  In London ...........more than ten museums.
a) There is      b) There are    c) Is there       d) Are there

5. ........... forty glasses on the table.
a) There is      b) There are    c) Is there       d) Are there

6.  .......... thirteen windows in the house?
a) There is      b) There are    c) Is there       d) Are there


3. What days have we got English class?
____________________,______________________,__________________ and
____________________.

       
 4.  Fill in the spaces with the correct comparative adjectives.

1. The red jacket is _________________(cheap) than the blue jacket.

2. The shoes are___________________ (nice) than the boots.

3. The pink socks are________________ (expensive) than the white socks.


5. Write the following numbers.
13-______________________   30-  ____________________16- _____________________         70-______________________  57- ____________________ 19- ______________________
65- ______________________  20- ____________________ 23- ______________________

6. Put these words in the correct order to form sentences;

1. get/I/at/7/up/o'clock  -  ____I get up at seven o´clock______
2. I/a/at/shower/have/o'clock/______________________________________
3. breakfast/at/he/has/half/past/8- ____________________________________
4. goes/school/to/she/at/o'clock/9 - __________________________________________



Os dejo los siguientes enlaces para que estudiéis jugando.






http://www.agendaweb.org/vocabulary/daily-routines-exercises.html


http://www.agendaweb.org/grammar/comparative-adjectives-exercises.html

 http://www.agendaweb.org/grammar/there_is_are-exercises.html

http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=20

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡ HOLA FAMILIAS Y ALUMN@S!



Soy Virginia, maestra del C.P. Ramón Muñoz.



Os quiero dar la bienvenida a este nuevo blog, ha sido creado para favorecer la comunicación entre alumn@s, familias y escuela, poder proporcionaros recursos y que entre todos, con vuestra participación, le demos vida.



Buscar este blog

TRADUCTOR

LICENCIA

Licencia Creative Commons
EL AULA HOBBIT BLOG se encuentra bajo una LicenciaCreative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Unported.

DIVERMATES

ASÍ CALCULAMOS EN MI COLE

CÁLCULO MENTAL

MATEMÁTICAS SIMPÁTICAS

RAZONAMIENTO LÓGICO

JUEGOS, NÚMEROS...ACCIÓN!